- Főoldal
- Újdonságaink
-
Személygépjármű olajok
- Motorkerékpár olajok
MAINTAIN FRICOFIN (20 LITER)
- Gyártó: FUCHS SCHMIERSTOFFE GMBH
- Cikkszám: 26120020
- Elérhető: Raktáron
- 65.185 Ft
- Bruttó ár: 65.185 Ft
Darab
Tartós fagyálló- és korrózióvédő hűtő-folyadék vízhűtésű belsőégésű motorokhoz.
A korszerű vízhűtésű belsőégésű motorok hűtőrendszerei igen magas követelményeket támasztanak az alkalmazott fagyálló folyadékok minőségével szemben. A szükséges fagyállóságon kívül a viszonylag alacsony bekevert mennyiség mellett is védenie kell a korrózió, a kavitáció, a vízkő, az eliszaposodás és a habképződés ellen.
További követelmény, hogy a tömítéseket és gumicsöveket ne támadja meg. Fontos még, hogy a hatásosságát végig megtartsa a motorgyár által megadott teljes csereidőköz alatt. Végül legyen összeférhető más márkás fagyálló hűtőfolyadékokkal. FRICOFIN jól bevált a gyakorlatban és kipróbálásra került az alábbi töltési előírású gépekben:- MAN 324 Type NF
– MB 325.0
– MTU
– BMW
– AUDI / VW (TL 774C ’98 júliusi gyártási évig)
– Opel / GM 2000 nyári gyártási évig
– Saab, Volvo
– KHD
– Bundeswehr
– DEUTZ
– FENDT (gem. KD-Mitteilung 11.1/02)
– SAE J 1034
– ASTM D 3306
– ASTM D 4985
– BS 6580:1992
– NFR 15-601
– CUNA NC 956-16
– JIS K 2234 – 1994
– AZ / NZS 2108.1:1997Alkalmazási előnyök
– FRICOFIN nem támadja meg a tömítéseket és tömlőcsöveket.
– FRICOFIN – ban levő inhibitor rendszer hosszú időn át hatásos marad, és bizto-sítja a teljes hatékonyságot bármilyen üzemi körülmények mellett.
– Problémamentesen használható alumínium hengerfejjel, vagy hűtővel szerelt motoroknál is.
– FRICOFIN nitrit, amin és foszfátmentes. A motorgyártó főleg akkor kér foszfátmentes fagyálló folyadékot, ha alumínium hengerfejet vagy / és hűtőt épít be.
– FRICOFIN keverhető más etilénglikol alapú fagyálló hűtőfolyadékokkal. FRICOFIN mindazonáltal csak akkor mutatja a teljes hatásosságot, ha mással nem keverték és legalább 35 térfogat % – töménységben alkalmazták.Alkalmazási utalások
– FRICOFIN egyaránt kiválóan alkalmas „nyitott” és „zárt” hűtőrendszerekben.
– FRICOFIN – víz keverék előállításához vezetékes ivóvizet kell használni. Ellenjavallt az esővíz vagy desztillált víz használata a fagyálló keverékhez, mivel ez habképződést okozhat.
– FRICOFIN feleslegessé teszi egyéb különleges korrózióvédő szer hozzákeverését, mivel a FRICOFIN magában is a legkedvezőbb korrózióvédelmet biztosítja.
– Keverék előállításakor először a fagyállósági foknak megfelelő FRICOFIN mennyiséget majd ezt követően a kellő vízmennyiséget töltsük be. A motort kb. 10 percig járassuk nyitott hűtősapkával. Így az egyenletes elkeveredés biztosítva lesz.
– FRICOFIN legkevesebb 35 térfogat % – ban egész éven át legyen használatban. Ez megvéd a korróziótól, iszaposodástól stb. A korábban alkalmazott gyakorlat – miszerint nyáron csak tiszta víz van a hűtőben – számos hátránnyal jár; rozsa- és vízkőképződés ami leromlott hő-elvezetéssel jár. FRICOFIN teljes éven át való használata az egész hűtőrendszert fémesen tisztán tartja. Így nem lép fel üzemzavar a termosztátnál és a fűtési rendszer szelepeinél a rozsda és mészkő lerakódások miatt. Biztosított a hőelvezetés. További előnyt jelent, hogy FRICOFIN megemeli a hűtőfolyadék
– forráspontját, így magas külső hőmérsék-letek mellett vagy hegymenetben elkerü-lhető a „túlforrás”.
– A FRICOFIN – víz keverék fagyálló-képességét a várható legalacsonyabb külső hőmérsékletnek megfelelően kell beállítani. Csak így lehetünk biztosak minden eshetőségre számítva a szabad ég alatti leállításnál. A fagyállóságra vonatkozó adatokat a melléklet táblázat mutatja.
– A FRICOFIN – víz keverék fagyállósági fokának mérésére minden a gyakorlatban szokásos készülék (fagyálló szonda) alkalmas. Figyelni kell azonban arra, hogy e készülékek etilénglikol (etandiol) alapú anyagra legyenek hitelesítve. A gyakorlat-ban ez az általános, mivel a motorgyártók az etilénglikolbázist részesítik előnyben, ill. kizárólag ilyent engedélyeztetnek.
– A túl magas töménységet kerülni kell, mivel túladagolt fagyálló sűrítmény mellett romlik a keverék hőátadási tényezője. A gyakorlatban e hátránytól nem kell tartani, ha európai időjárási viszonyok mellett a fagyálló anyag részaránya az 50 térfogat % – ot nem haladja meg.
– 60 térfogat % töménység felett romlik a keverék fagyállósági foka is. Így az 50 térfogat % sűrítményből és 50 térfogat % vízből álló keverék jégpehelypontja kb. – 40 °C, míg a tömény hígítatlan sűrítményé csak – 20 °C. A kívánt fagyvédelem csak kellő vízmennyiség hozzáadásával érhető el.
– Minden fagyálló folyadéknál figyelembe kell venni, hogy már kb. 0,1 térfogat % felett a motorolajhoz keveredve annak részleges besűrűsödését idézi elő. Ez kenéshiányból fakadó meghibásodások-hoz vezethet. A hűtőrendszer feltölté-séhez külön e célra szolgáló tölcsért használjunk. Ha a megelőző óvatosság ellenére bekövetkezne a motorolaj besűrűsödése, annak oka gyakran lehet egy rossz tömítés, melyen át a fagyálló az olajtérbe jut. Amennyiben a motorolajban fagyálló hűtőfolyadék jelenléte kerülne megállapításra, nem elég egy egyszerű olajcsere. A motor olajkenő-rendszerének hatásos kitakarítása, a lerakódott fagyállómaradványok eltávolítása érdekében általában friss motorolajjal végzett legalább 30 perces öblítő-járatások szükségesek. Természetesen az olajszűrő(ket) is ki kell cserélni - Motorkerékpár olajok